söndag 3 juni 2012

Gammalt blir som nytt

När jag var en liten plutta för typ 34 år sedan, nanade jag gott i en fin liten trävagga, som även mina syskon både tidigare och senare slumrat i.

När användningsområdet för ändamålet var på tapeten igen, så här några 30 år senare, trodde vi den var på vift, eller faktiskt så fick vi( mest mamma å pappa) för oss att den var hivad på tippen i samband med deras flytt från göteborg till skåne. Så när Edith föddes, fick hon låna en vagga av kusin David. Nu ska ju min storasyster Mia oxå ha en liten bebis här i dagarna, så den vaggan är upptagen.

En dag när panschisarna var ute i förrådet, bland väldigt mkt annan bråte, så blev de minst sagt förvånade när de skymtade den där gamla vaggan, den var inte slängd! Lyllo mig!

Så nu, när allt skall vara "ljust å fräscht", så hamnade även denna lilla träbit i min hemmaateljé. ( heeelt onödigt om ni frågar min pappa, " den är väl toppen som den är") nix!! Ny färg, tillskuren madrass,( gamla grejer=inga standardmått) tillklippt täcke, sytt påslakan av örngott som fick skarvas.Påslakanen är slut, morr, och utgått. Designen bakom lakanen står min väninna Therese Blomkvist för, duktiga hon, designer på Lagerhaus.
Eftersom jag inte vet om BabyBaby är en flicka eller pojke, tycker jag dessa passar toppen.

Så nu är sovplats klar för Ploppe, feel free to pop out, My dear little friend!

Utplockad ur förrådet

Redo för make over

Grundmålad

Klar fter ytterligare 3 strykningar med färg

Täcke från IKEA klipps och sys till.

Madrass från Ikea skärs till och kläs om.

50talsinspirerat lakan, design a la Tessan på Lagerhaus

Färdigpimpad vagga

Får se vad morgondagen bjuder på för projekt.....

2 kommentarer:

  1. Vi har en exakt likadan som vi också sov i när vi var små. oxå vit nu...
    //Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt! Vitt e lite fler 2012;)

      Radera