tisdag 5 juni 2012

Broccoli likamed fis

Jag lagar middag här hemma typ 6/7 dagar. Omodernt, i know. Men, jag är så mycket bättre på detta än min sambo plus att jag ju verkligen har ett intresse för matlagning, vilket A inte har... Förutom grilla då...

Vi har hängt i en sisådär 9 år, A och jag, och han har inte EN ENDA GÅNG sagt att han inte gillat maten jag lagat. Alltid tacksam, oavsett vad det bjuds på, oxfile som snabbmakaroner. Äter med god aptit å tallriken alltid renskrapad.. Tills igår...Då hände det. En trött pappa kom hem från jobbet, hungrig, jag hade utlovat ugnspannkaka med fläsk, vilket är en av hans absoluta favoriter. Vad jag inte sa var att jag slängt i lite broccoli och fetaost......

Besvikelsen i hans ögon när han såg de gröna små broccoliklumparna, oh my god. Det blev bock-ut, tjuriga miner, pet på tallriken, ni vet när man rör om lite på maten så det ska se ut som om man käkat fast man egentligen bara möblerat om lite. Och babblet om att broccoli luktar fis blev större samtalsämne än vad man trodde det skulle kunna bli.

Tyckte mig höra han pratade i sömnen inatt, typ; kebab.. Mmm.. Mat... Stackarn, fick han gå i lägga sig hungrig.. ;-))

Jaja, en av flera tusen middagar kan jag väl acceptera att inte få full pott på då dah;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar