tisdag 18 januari 2011

vad blir det för mat?

dag1:
-GI eller??
- ööh, nää... typ det jag hade hemma.Pannbiff med en mixed sallad.

dag2:
-aha, vad kör du för nåt då?
-vad menar du, svarar jag?
-ja, din mat...?( några nötköttsskivor, ägg,avocado,keso och sallad på tallriken)

dag 2 tillbaka från lunch:
bakom mig och min lilla arbetsvrå hör jag samtalet:
-mhmm, vad hade du till lunch idag då?
-joo, jag kör så här nu, mycket kött, inte så mkt kolhydrater, men framför allt mindre portioner bla bla bla....

dag 2 på eftermiddagen:
när jag hämtar en kopp the vid köket står en kollega och skakar febrilt på något slags chokladpulver...
Hon tittar på mig utan att jag sagt något och svarar : Modifast.

Tjejerna på kappahl verkar ha anammat en massa nyårslöften om att äta bättre men framförallt vara väldigt intresserade av vad alla andra "kör"... Imorgon har jag kycklingpasta med mig. Men mest kyckling och inte så mkt pasta. Vad är det för något jag kör då tro?? Det får jag väl veta imorgon om inte annat ;-))

2 kommentarer:

  1. Sjalv sitter jag och kakar pa en "duplo" och tanker hur jakla god den chokladen ar... Till det ett glas rott. Jag kor vc dieten. Vin och choklad. Jatte bra.

    SvaraRadera
  2. Och du.... SNART SES VI! om cirka 35 timmar?! Love you!

    SvaraRadera