måndag 17 januari 2011

crossfit...eller nåt.

Fick frågan om jag ville köra lite intervallträning ikväll med Linda-polis som bor runt knuten. I ett svagt ögonblick svarade jag ja. Men, jag är SKITNÖJD med mig själv att jag gjorde det. Tack Linda, och Patrik som satte ihop programmet. I några plusgrader, ett svart januari -mörker,ömsom is ömsom grus på asfalten, en lysrörslampa i carporten körde hon slut på mig. Knäböj med en stenplatta som vikt x10, armhävningar i ringar x 10, och utfall med vikt x10. löprunda i området mellan varje övning. gånger 3. Så nio löprundor och stationsövningar totalt.. puh.

Jag är inte van vi denna sortens träning, och kände efter 5:e löprundan att benen blev trötta efter övningarna emellan. Blodsmaken imunnen började göra sig påmind men har man en vilja av stål så har man, ge upp är liksom inte min grej.

Knappt ett halvt varv efter Linda kom jag imål, jävligt nöjd med mig själv faktiskt. Ett sånt här pass i veckan varvat med zumba, spinning och pilates kommer jag bli lika stark som Hulken ;-)

2 kommentarer:

  1. ååh duktiga ni, jag vill meeeeed ju. avundsjukan bubblar!! två månader kvar, sen jäklar joinar jag er! eller... okej. ge mig tre i alla fall.. möjligtvis fyra. men sen så.

    SvaraRadera
  2. ....duu....nu håller du dig lugn o fin. Ingen stress, "allt" måste ordna upp sig först ;-)
    Men jag förstår du är sugen!! Och ju fler vi e, desto roligare och mera pepp!!! kläm ut ungen, knipövningar i nån måndad, så kör vi sen!!

    SvaraRadera