måndag 3 januari 2011

stackars barn

Här gjorde mamma sig fin. Peelade ansiktet, nopprade bryn, lade på en lermask. den ska ju sitta på i några minuter så under tiden gick jag ut ur badrummet, in i sovrummet där edith o andreas låg lugnt o mysigt o gosade i sängen. skulle jag aldrig gjort.
Edith totally freakade out!! Har aldrig sett hennes ögon så stora, hennes gap så gigantiskt eller hört hennes skik så högt! Skräcken i hennes blick fick det nästan att skära i mitt hjärta. snuttan då. Vände mig bort och sa nån i stil med : men edith, det är bara din mamma och tittade henne. Ja, hur jävla lätt är det för Edith att förstå att det är åhennes mamma som stär där bakom nån form av skepnad som liknar alla scream-masker tilllsammans?! Nä, hon godtog inte, utan, där kom det igen, det där o-igen-kännliga vettskrämda beteendet.
Hoppas hon kan sova gott. Får nog erkänna att om ett sånt face poppat upp från ingenstans framför mig, skulle nog ialla fall jag drömma en liten mardröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar