söndag 2 januari 2011

London baby

om två veckor är en underbar,glad, magisk, trött-efter-vakna-nätter, rolig, bajsig, kräkig, galen och barnslig period i mitt liv över. För er som inte listat ut vad det handlar om så är det inte nyårsafton jag tänker på, utan min mammaledighet.

Nu skall jag tillbaka och jobba. wihoooo! tillbaka till Kappahl. Gästspelar först på damavdelningen där jag skall backa upp på sccessoar avdelningen i ca två månader. Sedan glider jag ner på ground floor igen, intar samma stol som jag lämnade innan äskade Edith kom till världen för 1 1/2(!!) år sedan,nämligen designstolen på babykollektionen :)

Jag ser väldigt mkt fram emot att komma tillbaka till "vuxenvärlden", även om den är på barnavdelningen.

I och med mitt fantastiska jobb får jag ju möjligheten att inspireras inte bara på huvudkontoret på idrottsvägen.. utan även runt om i världen, på platser där fantastin får flöda fritt bäst den vill, det är fördelen med att jobba som designer, allt får vara så där lite abstrakt, flummigt och tokigt. Inget är rätt o fel. bara en endaste stor tolkningsfråga ;)
Min första inspirations resa som är inbokad går till London i februari. Varje gång vi besäker denna urbana världsstad, MÅSTE vi slinka in på en butik som heter "paperchase". en grymt härlig butik som aldrig gör en besviken. erbjuder allf från brevpapper,pennor,res-attiraljer till kakfat, muggar och massa annat oemotståndligt och helt nödvändigt till hushållet. I februari( då är min köpfria månad över, den började idag och slutar sista januari) kommer jag spana in bla de här gottebitarna:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar