fredag 7 januari 2011

tankspridd? Jag?

fredag kväll. på väg till träningen, tar med bajspåsen som ligger vid dörren och väntar på att få bli utburen till soptunnan som står precis utanför dörren. Jag är ombytt, och sen. Ber andreas slänga ner en banan från övervåningen eftersom jag precis kom ner därifrån men glömde bananen på toa. Kör igång bilen, grabbar tag i väskan , tar med bajpåsen.. sätter mig i bilen, ställer väskan i sätet brevid. Och bajspåsen. lägger den liksom til rätta oxå. styr kosan mot Kållered och sportlife. Slåss om parkering utanför gymet. blir lite smått upphetsad över att det ALLTID finns för få parkeringsplatser utanför gym. Tycker det börjar lukta lite skunk i bilen. va fasen, jag har ju inte svettats än. 5 minuter kvar innan passet börjar. ser ett par backljus börja lysa. Den är min! Hastar in, av med stövlar, på med trainers. kör järnet på zumban hela timmen ut. när vi kommer fram till nedvarvning nån minut innan passet är slut går det upp ett ljus. va fan, la jag Ediths skitpåse i sätet brevid mig i bilen????? Det bubblar av mig av skratt och jag vil egenligen bara let it out så att säga... Men håller mig. någorlunda. "Tack för idag tjejer, bra jobbat" instruktören tackar för ikväll.
Springer ut, på med jacka, svetten droppar. Hoppar in i bilen. mkt riktigt, där ligger den,hihi, den rosa hundpåsen med stumpans bumlingar i! Hanna Kalin.Den åker med mig hem igen. Parkerar bilen, låser och slänger påsen i soptunnan.


...å ja, klart att tösen har rosa bajpåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar