tisdag 15 juni 2010

rubiner och diamanter


mina föräldrar är coola. De har nu varit gifta i 40 år. eller i 14 600 dagar. Dag ut o dag in har de hållit sina löften de en gång i tiden lovade varandra dyrt och heligt. Det är riktigt bra jobbat. jag är imponerad. Det är inte många i dessa dar som lyckas med en sådan bedrift.

Jag är inte gift än, men hoppas att bli det nån gång om inte alltför länge ;) Då känns det fint att ha mamma o pappa som förebilder med ett stabilt äktenskap med 4tillhörande kids i bagaget där det är bevisat att ALLTING går om man bara vill. Receptet är massa kärlek, respekt och glädje.

Ett stort garden party gick av stapeln i lördags i Ängelholm för att fira detta Rubinbröllop. 67 personer invaderade trädgården på Tallstigen 7. Lära-känna-varandra-promenad, matfrosseri, vin-drickande... och ärligt talat trodde jag inte att 40-talisterna skulle vara såna rävar när det gällde rosévin, men tji fick jag. Det ljusrosa bubblet var det som gick åt mest! Tal, sång, mingel, skratt och gemensamhet förgyllde mamma o pappas och min familjs tillvaro ända in på småtimmarna natten till söndag. Dagen efter kom de långväga gästerna åter på en kopp java med gottigottgott vid sidan om. Många var lite trötta men faktiskt oförskämt fräscha för att ändå vara 65+ :)

Jag har ställt mig i facket "kökspersonal" här i nån vecka nu, men imorgon så får de klara sig utan sin husa här. Då bär det av hem till götet igen, till min Andreas. ( som nog har passat på att gotta sig med en och annan kebab när jag och edith varit borta...;)Efter ännu en väldigt mysig och härlig och stundtals intensiv ängelholmsvecka,far jag hem i en nytvättad bil, fylld med mig, Edith, loppisfynd och kuriosa!

2 kommentarer:

  1. Återigen stort stort grattis! Och ja, imponerande... Det är verkligen skönt och lättande att se att det faktiskt går! Statistiken gör en mörkrädd... tur att du å jag å våra kärestan också ska bättra på siffrorna. ;)

    SvaraRadera
  2. hihi..jaa... det är verkligen tur!!

    SvaraRadera