tisdag 8 juni 2010

fest på gång....


...och jag har fått äran att vara kökschef! Med mina två systrar Mia och Emma som assistenter. Chef pasar mig utmärkt :) Har delegerat ut vissa uppdrag. Men sen gör jag resten själv. Gillar ju att grejja o fejja i köket och jag är lite av ett kontrollfreak när jag befinner mig i lööö kittchööön. Men med det menar jag inte att jag håller ordning o reda.....;))

Mamma och pappa firar Rubinbröllop och skall ha stort garden party nere i Ängelholm på lördag ( då jag egentligen tillsammans med Zandra skulle trampat tjejvättern.Nu önskar jag henne ett stort lycka till och hoppas att hon klarar sig utan mig...antagligen mkt bättre än om jag skulle vart med och tjötat om kaffepaus stup i kvarten...)

Igår bakade jag 6 st yoghurtbröd. Idag har jag bakat 80 stycken choklad biskvier! Tog ungefääääär..Hela dagen. Men så blev dem smarrans fina oxå! Jag själv har inte smakat någon,det är faktiskt sant, men min dotter råkade spana in en liten klick chokladmousse som slunkit ner så fint på golvet. Det var helt knäpptyst för en stund... och när jag tittar ner sitter en liten sockerstinn tjej och flinar upp till mig med så hääääär stort leende och med mousse i hela ansiktet!


Ibland så här på kvällen kan jag komma på mig själv att undra "har jag suttit ner nångång idag....? Jag brukar oftast fåsom svar" Ja,jag var på toaletten förut, då satt jag ner....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar