måndag 10 januari 2011

så där ja!

Denna måndag morgon började med att jag vaknade tidigt som 17, kl 06! Även edith låg vaken där nere, hörde henne ligga och "läsa" bok för Gocko( snuttisgrodan). Edith som annars brukar sömntuta sig till tidigast kl 8. Kanske kände hon att ngt var i görningen..

Gocko. Ediths älskling sedan hon fick den i välkommen till världen present av fina Lisa. Numera enögd pga av galen hund. Som jag alltig sagt, hundar är skitfarliga, man ska passa sig för dem!



Edith tar på sig sin kånken, i vilken 2 heliga ting ligger, napp och groda. Gör sig redo för en liten promenad ner till dagis.


Vänta lite mamma å pappa, Ska bara kolla om det finns ngt i skottkärran jag kan ta med mig...

Man vet aldrig, de kanske inte har nån spann på dagis....


När vi öppnar dörren till Svalan, som edithsons avdelningen heter, klampar hon rätt in. Skiter i att hon har alla vinterkläder på sig, går rakt igenom kapprummet innan vi hinner hejda henne. Tar av henne kläderna och medan jag och andreas skall bylta av våra egna kläder har hon ropat " hej hej" och vinkat lite i farten till fröknarna och de andra barnen i lilla "mån-gruppen". Går med bestämda små steg över till andra sidan rummet, hittar en brandbil och sätter igång och leka med den. Flinar lite åt barnen, går lite o pratar för sig själv. Sedan satt vi och snackade lite, fröknarna berättade lite om verksamheten osv. Edith körde sitt egna lilla race nånstans i rummet. Hon tittade inte ens på oss. Vad gjorde vi där liksom?? Ibland glimtade hon upp och gav oss ett flin typ att " hahaaa, kolla på mig, det här är MITT nya häng, inte ert"...

när vi satt där o tjitttjatta lite så kom vi osökt in på SAS reklam film, där "månsmelker är här, å heja heja för emmas pappa är här"...ni vet, namnleken.Den är ju såå söt, världens mest bortkomna pappa mitt i amlingen. Vi flinade lite och sa att den är ju såå klockren!
Så var det dags för lite månarnas samling med frukt och sång. Å va tror ni vi sjunger?? jag höll på att flina ihjäl mig och var tvungen att filma lite " å maja är här, å heja heja för ediths pappa är här...." fniss fniss!

Här var det meningen att filmen skulle visas men det verkar vara nåt fel nånstans...:((

Hela känslan av dagis var att edith kommer STORTRIVAS!! puuuuuuuuh!!! Fröknarna verkar såå gulliga, varma och goa med barnen. Och med varandra, vilket inger en stor trygghet till oss föräldrar. De verkade väldigt samspelta och harmoniska. Lokalen är ju helt ny,byggd samtidigt som vår område. Allt är fräscht, ljust och luftigt. t o m en stor och fin atelje´, det gillar jag :))

Varför hade jag en klump magen igår liksom?? Ok, detta var bara första dagen, plenty more to go, men ändå, det känns fint! Tummen upp!

/H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar