söndag 9 januari 2011

mental förberedelse


jahopp. Då var det alltså dags. Time for edith att starta sin karriär på förskolan.Imorgon smäller det. Jag har lite som en liten klump i magen, trots att jag vet att jag inte alls behöver ha en minsta tillstymmelse till det. Men ändå. Jag skall ju lämna iväg min lilla rumpnissa till just nu okända människor i ett stort okänt hus med massa okända kids hela dagarna. Å jag ska liksom inte vara med...!?

inskolning,känner lite på ordet, på ngt sätt låter det så vuxet, så... mammigt liksom. "Skola in barn"...det var ju bara sånt andra gjorde..vuxna.. imorgon är det alltså vår tur.

Väskan med alla från listan avbockade saker som extrakläder, blöjor, fotografi osv står färdig. kläderna är framlagda. Huvudpersonen själv sover som en stock. Kanske är det dags oxå för mami att lägga sig under täcket och försöka dölja separationsångesten lite grann. Japp, så får det bli.

go´natt på er!

//H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar