måndag 13 december 2010

Lucia

...då åkte den på igen, världens sötaste lilla luciakrona. Mjuk och gossig. förra året satte jag ett hårband där bak som tog inte lite på vidden, var ju liksom för stor för lilla frökenfräken. så i år tänkte jag innan jag satte på den på huvudet på edith att "jag måste ändå testa och se hur mkt huvudet har vuxit sen förra året"..... Jag behövde nästan inte flytta gummibandet nånting alls!? Andreas har väldigt litet huvud så edith följer väl hans kurva.

EDITHs första Lucia, 2009




Lussefirandet som var planerat för pappis imorse fick bli senarelagt. har ju en liten sjusovare till dotter och vid 7 tänkte hon sova lite mer än en timme till! Å då har ju pappan stuckit till kneget.

Så istället lussade vi hemma hos farmor och farfar nu ikväll, tillsammans med fina kusinerna Gustav och Ella. det var så söta, de små tultingarna!! En tomtenisse, en pepparkaksgumma och en lucia.. ialla fall ett tag...Sen åkte både band och krona av och det var skojsigare att ligga i farmors hunds säng.

EDITHs andra lucia, 2010




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar