torsdag 2 september 2010

prioritering

mamma tog med edith ut till lekplatsen... vad ska jag göra?!

sitta still( hur gör mandå...?!) vila ( verkar trist) , sova (kan inte) , läsa( kommer 2 rader sen glider jag in på andra tankar)dricka kaffe( redan gjort) ... kanske ska jag istället fixa, förbereda mat,laga mat, diska, tvätta, plocka i ordning, baka, planera träning och greja lite....

Tänk att när man "får lite tid" gratis, för det är så det är nu för tiden, så har man riktigt svårt att bestämma sig för vad man skall göra med den. Hur kan det helt plötsligt bli så svårt...det blir för många val. Mamma föreslog att jag skulle gå ut i skogen o plocka lite bär o svamp, det hade varit lovely så här mitt på dagen. men så är det en sådan där dag då edith vaknade vid 0530, inte sovit helt hundra på dagen, är en liten gnällis... Då vill man helst inte lasta över ansvaret till ngn annan, känns på ngt sätt inte riktigt fair.

fick iaf kikat in här på min blogg.. och jag tycker mig höra en liten välbekant och nöjd röst utanför fönstret nu, på väg tillbaka från lekplatsen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar