fredag 27 augusti 2010

sådärja!!

då var arbetsveckan över! Och hur fort gick inte den på en skala då?!
en skön känsla infinner sig i kroppen. Stel i axlarna efter mkt stillasittande efter intensivt arbete framför datorn. Uns till träninsgsvärk i underarmarna pga ctrl+z, ctrl+ shift eller vad det nu kan vara man pysslar med på tangentbord och ritplatta för att färdigställa prints som till våren skall komma att pryda damtrosorna på kappahls damunderlklädesavdelning. Lite skillnad från mitt skötebarn babyavdelningen,som jag lämnade när jag gick hem på mammaledighet. vem vet, kanske kommer man tilbaka, men mest troligt är att jag möter nya utmaningar vilket känns riktigt skoj!

min mamma har varit fantastisk denna vecka, haft hand om lillskiten på dagarna och de har gjort allt mellan himmel och jord. Och jag både tror och vet att från båda håll har sällskapet uppskattats till max. edith fått 110% uppmärksamhet och mormor har fått lägga soduko, bok och rutor åt sidan och underhållt lilla edithson.

grymt härlig känsla att få komma hem från jobbet och mötas av en liten glad skitunge som ropar"mamma"...ovärderligt!

Idag efter jobbet tog jag en snabbis in till stan, fick ju passa på när ändå mormor var nöjd med att hänga med edith... men hade visst glömt av hur det var att köra bil mitt i stan kl halv fem..... staaauuuuuuuuuuu!





Ha en härlig fredagskväll!

//H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar