torsdag 13 maj 2010

så var man en i blogg-mängden....


Länge har många varit på mig " hanna hanna, du borde väl ändå skaffa en blogg, nu när du är hemma mammaledig o allt...." Första tanken var väl att hur 17 ska jag hinna det mitt i alla blöjor, sångsamlingar, matlagning, lek, promenader och allt annat som en 10 månaders liten Edith vill göra. Men så nästa tanke: en sak jag är jädrigt bra på är att hålla många bollar i luften och jag brukar ha lite överskott på energi.. Och hur mkt tid "slösar" man inte bort på den lite lätt beroendeframkallande ansiktsboken??! Så saken kändes solklar, visst fasiken skall väl oxå jag såklart ha en blogg!!
Med smaskigt god mat, nåra glas bubblig cava, lite avklippt hår( 25 cm hår ligger i papperskorgen och luggen hälsas välkommen tillbaka efter nåra år i skymundan) en sovandes underbar dotter och en halvsovandes fantastisk sambo tog jag tag i saken och skapade min alldeles egna, purfärska fina blogg:)) Nu är jag då alltså en bloggare och jag hälsar er alla fina människor välkomna hit till mig där ni kan följa mina upptåg, vardag som fest, med mig själv och mina nära och kära!

1 kommentar:

  1. hej honeybunn! såklart du ska blogga, fattas väl bara annat. ledig som du är. ;) Räkna med mig som stammis! kram.

    SvaraRadera