onsdag 13 juni 2012

Nattsysslor

Klockan är 02.34. Sover gör min familj, men inte jag. Jag somnade kl 20. Men vid 23tiden börjar ju Babybaby leva rövare så då blir det lite svårare att sussa.

Istället för å sova har jag:

-målat naglarna. Rosa. Sjukt bra kvalle på naglarna under en graviditet.

- vattnat blommorna. Inomhus. Å kommit fram till att köksorkideerna ska få en ny plats, dock inte riktigt bestämt vart ännu. i köket får istället 2 mårbackapelargoner pryda fönsterbläcket.

-klippt till tyger till min 3armade lampa på nedervåningen som jag tänkte ska få lite nya skärmar..Får se om valet av tyg å mönster känns lika självklart imorgonbitti som nu.

-hängt en tvätt, slängt in en annan i maskinen.

- Varit inne hos prinsessan Edith å pussat på henne där hon ligger å drar sina djupa andetag med en å annan snarkning inemellan. Hon
E så stor nu, Lillstrumpan.

( dagens Edith vid middagsbordet: " mamma, om du tar å dukar av här, å diskar, så går jag å pappa å myser framför Tv:n. Du får komma till oss när du är klar".... Skitunge!)

-sorterat tankar å idéer i min hjärna. Den svämmar lite över för tillfället. Så mkt jag vill göra! Tur jag ska ha ett år " ledigt" nu :)) Kanske hälften av mina projekt kan få skrida till verket iallafall. Vi får se.

Hinnsvepning gjord idag. Den omtalade Slemproppen ute för nåra timmar sedan. Nu kan vi bara hoppas. Hoppas på att någon mycket snart vill komma ut till sina sjukt längtandes föräldrar och till den nyfikna och finaste storasystern:)

... Å nu;

Ett försök till att sova.

Notte!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar