torsdag 24 maj 2012

Dag 1

... på en ny föräldrarledighet. " vila dig nu, ta det lugnt, gör så lite som
möjligt nu innan babybaby kommer..." många råd å tips får man. Men ändå kan jag inte riktigt sitta still. Men sån e ju jag. Å det vet ju ni som känner mig. Tänker lite på jobbet, svårt å släppa.. Får nog ge det några dagar..

Några av mina krukor ekade tomma här på terassen imorse, så det fick bli ett par fina rosa pelargoner. På vägen t kållered hittade jag en sån där härlig skylt vid vägkanten som alltid får mig att bli glad-"loppis". Tog en sväng upp genom blommande å grönskande skog, upp till Torrekulla. I skogen växte både hundkex, ormbunke och lilarosa luktärter. Ut med magen, ner på huk å plocka!! Lycka!!

Bland tuppar, minigolfbana, motionsslinga å botanik fanns då denna lilla loppis. Köpte ett par ljuvligt söta uppläggningsfat för nästan inga pengar alls. Längtar tills jag får använda dem! Köpte även en vacker glas-vas för en femma där min plockade bukett numera står.

Ännu en skylt vid vägkanten lockade mina smaklökar på vägen hem- "jordgubbar"! Inte nog för det är så himla gottigt utan oxå för det är mkt järn i gubbarna, vilket jag behöver just nu. Så en låda berries fick d bli!

Å dem njuter jag av på terassen nu. Sitter stilla, dricker lemonad i skuggan, fötterna i högläge och längtar efter älskade lilla skitungen Edith som är hos mormor och morfar i Ängelholm ett par dagar. Så galet tyst å tomt det blir utan lilla loppan hemma..är nog mer liv i luckan i havsbaden idag skulle jag tro!?

En bra start på "lediga" 16 månader det här, känns fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar