tisdag 8 november 2011

måndags-spontanitet

Att vara spontan mitt uppe i småbarnslivet är inte alltid superlätt. Men dem gånger det går, är det ju en sån härlig känsla som infinner sig. Igår vid 14tiden när jag satt och ritade på jobbet, plingade det till i telefonen, sms.et löd:
 -hey sugar, tänkte att du skall på konsert ikväll"
 - jaha, vart o när?
- Lorensbergsteatern kl 19

 check, check, stäm av med mannen, hämta-på-dagis-biten, middagsbiten....

 - ok, I´m in
 -grymt, spontanious hilarious!

 Det var min lilla Lella-korv som hade en biljett över till 10cc, ett gammalt Beatlesinspirerat och art rock gubbrocksband som hade sin storhetstid på 1970-talet, gästade denna måndag Göteborg och Lorensbergteatern. Ruskigt grymma musiker med sköna och lite experimentella låtar som lätt fick en att både sjunga och digga med. Framförallt dras man med av deras entusiasm på scen, man märker verkligen att dem tycker det är det absolut roligaste de vet, att stå på scen å lira musik. Mycket rock ´n´roll blev det. En av deras största hit:ar ," i´m not in love" fick en att gå tillbaka i tiden litegranna och tanken landade på Rävekärrskolans mellanstadiedisco och kvällens sista dans.. För 99% av publiken gick nog refereringen till något annat, då jag tillsammans med Lella kände mig yngst i lokalen :)

 Tack lotta och lella för en supermysig kväll tillsammans med er!! Å Lotta, GRATTTIS på födelsedagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar