tisdag 1 februari 2011

Välkommen Elma

kunde inte låta bli. När jag svängde in på vår gata tog jag höger istället för vänster. mitt hjärta skrek efter henne, dragningskraften blev för stor, jag tog vägen hem till nykläckta Elma Fogelberg.

Arbetsnamnet "krabban" blev alltså i fredags kväll en liten, liten Elma. Den här lilla dockans föräldrar, Erika och Hasse, är världens finaste vänner, och därav har de alltså oxå fått världens finaste lilla Elma-prinsessa!

Jag höll mig lite på avstånd eftersom jag absolut inte vill slänga in nåra läskiga baskilusker i deras bubbla. Men det är svårt, mycket svårt. Ögonen började tjuta så fort jag såg genom fönstret att mamma erika kom gåendes med en liten klimp i famnen. Och det blev ju inte bättre när hon öppnade dörren och vi kramades.


Äntligen är du här Elma, välkommen till den stora vida världen.
enormt grattis mamma Erika och pappaGUBBEn Hasse. Elma har landat i de allra bästa famnar som bara går!

love
H

1 kommentar:

  1. Ååh, jag förstår dig! Det är något megnetiskt liksom. Och så fin hon är!!! Tänk att man kan vara så liten och så ny.

    SvaraRadera