onsdag 12 januari 2011

nyårslöftet 2010

Så här löd vårt löfte kl 03 på nyårsnatten , som sedan kom att bliva ett evenemang på Facebook där fler shoppingtokiga damer ( konstigt bara tjejer förresten?!) utmanar sig själva:

Ingen shopping! Första etappen gäller januari, men vissa kanske fortsätter?
NO SHOPPING MONTH innebär att du ej får shoppa "onödigt".
Nödvändighter är mat + kläder till dina ev. barn om det är NÖDVÄNDIGT.
Alla synder måste redovisas som inlägg på FB. ( så att övriga kan se- och det vill man ju inte utsätta sig för!)
Må bästa ickehandlare vinna! (hoppas att vi klarar det allihopa)


jag har sedan nyår spenderat två tior. tjugo kronor alltså. beröm till mig. Den ena på en " härligt hemma"-tidning eftersom jag ska vara me i en tävling där jag måste spara streckkoder. ja ja jaaa, jag ska va me på allt, jag vet.

Och den andra...mm, läs nedan,kopierat från vår bikt-sidan på Facebook:

"Okej okej... idag skedde det. Jag var tvungen att köpa en grej. på loppis.( alltså, pengarna går till välgörenhet) Så här är det, jag ser ill-dåligt.behöver nya glasögon. Men det kan jag ju inte köpa nu när vi har no shopping month. Så..för att göra det bästa av situationen och inte slita ut ögonen helt, så köpte jag en liten lampa så att jag ser mkt bättre när jag syr, läser eller vad jag nu gör i soffan. Den kostade 10 kr(!!!) istället för en massa tusen som nya glasögon skulle kostat. Allting är ju relativt. Onödvändihet för någon, livsnödvändighet för en annan:))"

och erkänn, är den inte helt underbar!?!?! Du har inte heller kunnat låta bli om den stod där mitt framför dig och skreeeeek på dig, "ta me mig hem" !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar