lördag 29 januari 2011

Kalin flyttar in..

..på toa..

Mardrömsnatt och dag i form av magsjuka. jag har feber och är helt väck, magen tömd och platt som en pannkaka. Mina familjemedlemmar vågar sig inte nära mig, vilket jag kanske kan förstå men det känns lite ensamt här i karantänen. andreas köpte nåra tidningar till mig imorse, och lite bra-för-magen-dryck.Men sedan dess håller han sig på avstånd.

Det är så svårt att förklara för lilla edith varför mamma springer in och ut på toa stup i ett, in och ner i sängen igen,mitt på dan, tillbaka till toa utan att prata med henne eller pussa hennes söta lilla trut. Hennes små händer bankar på dörren och mitt hjärta skriker av lust att släppa in henne i rummet och hålla om henne.. men, hon är klar med kräksjuka för denna gång, hoppas vi, och vi tar inga risker.

Nu hoppas vi:
1)att pappa andreas får vara frisk så han kan köra sitt skid-lopp imon.. tror minsann han har anammat det gamla whiskey knepet för att hålla baskiluskerna borta.
2) att jag åtminstone kan få behålla vätskeersättningen jag försöker få i mig.
3) att inte toapappret tar slut.

2 kommentarer:

  1. Den uppenbara följdfrågan är.... får du hänga i den toan med eller utan ring? Om inte annat kan ju den senare bjuda ett gott skratt i allt elände. B)

    Krya på dig kompis!

    SvaraRadera
  2. ha ha Zandra, du är för skön! Jag fick äran att tillbringa mina timmar på den MED ring.. Så inte så många goda skratt där inte ;)

    På bättringsvägen. edith är hos farmor idag och andreas på väg till den där skidtävlingen, än så länge har han klarat sig från baskiluskerna, kanske kommer i spåret, hihi..nä, usch!

    SvaraRadera