måndag 6 december 2010

dagen efter julmarknaden

Igår var det andra advent:)


Och...det var julmarknad. Vår Julmarknad. Som var sååååå mysig att vara med på! Alltså, hur mkt fina och kreativa människor finns det egentligen?! Det är precis i en sån här miljö som jag blir tokinspirerad, mina hjärna går på högvarv av ideer som bara vill komma ut och explodera och jag mår som en prinsessa i sin finaste tyllklänning!

Samma sak med loppis. loppis loppis loppis, fan va härligt det är. Sälja vidare avdankade prylar. En sak som jag inte vill ta i med tång, vill någon annan pruta på, stoppa ner i sin kasse, ta med och placera den på en precis utvald plats i dennes hem. så himla perfekt.

Att omge sig med människor som är kreativa på ett eller annat sätt är alltid bra. faktiskt helt grymt. Se så fina saker jag fick med mig hem:

design Anette Carlsson-Moberg



design Catrin Gustavsson


design Therese Blomqvist


loppisfynd




För egen del så blev det en hel del sålt av mina egna prylar design hanna kalin och det gör mig alldelels varm i hjärtat. Det känns fantastiskt att veta att alla mina små kompisar, dinglande krumelurer, flaggspel och alla andra små knasiga vänner som har påtats ihop här hemma på Fjädern senaste tiden nu har ett hem och en hedersplats hos någon speciell person, och får tas hand om på bästa sätt. Inte längre ligga i en papperspåse i väntan på att adopteras ;-)

3 kommentarer:

  1. Härligt att det blev bra. Men det brukar det väl bli. Massor med kramar från mig. Nerbäddad med massor av snö utanför.Martina

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! 2 av mina kollegor skulle vara med på julmarknad. (Anette CArlsson- Moberg och Jennie blomkvist) jag hade verkligen sett fram emot att gå. Sedan såg jag på fb att du oxå skulle vara med! Blev jätte förtjust i dina grejer, speciellt vagnkompisarna, grymt fina:) men min son fick vinterkräksjukan och jag kunde inte gå... Men det kanske finns något annat tillfälle att köpa ett par vagnkompisarna??! Ha det så bra. Kram Alexandra Elwenvik.

    SvaraRadera
  3. Hej Alexandra!
    nämen, så ni jobbar ihop.. ja , hihi, världen är liten :) va synd att du inte kunde komma, det blev verkligen toppen, och såååå mkt fina grejer!

    Så skoj du gillar vagnkompisarna!! Jag gillar dem med. Man kán ju även ha dem över sängen eller plocka isär dem så det blir små små kompisar.men tanken var för vagn :)
    Jag har börjat ta emot lite beställningar på grejerna, så det är bara att höra av dig va du vill ha:) Kommer även i em lägga ut ett album på FB där det kommer stå priser och lite bilder på vad som bjuds!

    hoppas Kräksjukan är över nu, usch, inge kul, hoppas du klarar dig!

    kram Hanna

    SvaraRadera