torsdag 25 november 2010

IKEA- we love you

Lunch med Edith, mamma, syster Mia med hennes två kiddos Molly och David. Frid och fröjd. barnen leker hur bra som helst i lekhörnan medan vi kan koppla av med kaffet efter maten. Lunchen som vi förövrigt betalade 79 kr för för allihopa. bara på ikea :)



Tar oss en runda där nere på heminredningen.. efter ett tag: vart är Molly???? Vi går lite fram och tillbaka, letar vid alla lekstationer, bakom kuddar och porslin. Ingen där. tillkallar personal, får ge signalementet ljuslockig 3 åring med blå dansakjol, tunika och vinterboots för att sekunden efter höra utropet : "Kod 99" eller nåt liknande... Helt plötsligt står jag där med Adam, en snygg säkerhetsansvarig på Ikea. Och till honom kommer en, två...fem...12...22....28 stycken ikea-klädda personal som radar upp sig, tar order " ni tre, ni tar övreplan där och där, ni två: nedre plan glas och porslin osv osv... heeeelt sjukt! Jag frågade lite om utgången osv. "Ingen oro, alla utgångar är spärrade,där har jag oxå min personal" Efter inte många sekunder får han ett meddelande i sin telefon att Molly är upphittad!! :))))) Hittades gjorde hon bakom en gardin på tygavdelningen. inte speciellt oroad över att hela ikeas säkerhetsstab är henne hack i häl..

Så...är det någonstans man skall tappa bort sina barn, så måste det väl vara på Ikea!

3 kommentarer:

  1. ...och jag är MYCKET GLAD att jag inte fick höra om det förrän alla var funna och i säkert förvar. :-)

    SvaraRadera
  2. Isaac,du kan va luuuugn, hon är me mig grabben ;-))

    SvaraRadera
  3. sådan dramatik pust tur att inte jag var med

    SvaraRadera