onsdag 13 oktober 2010

grannysquares goes recykling

Andreas säger jag ser ut som en gammal käring där jag sitter i soffan om kvällarna och virkar framför tv:n. ( Observera käring med ett r... INTE kärring;-)

Så här är det. jag har myror i brallan, kli i fingrarna,behov av att låta kreativiteten flöda och tycker att dygnet har alldeles för få timmar. Alltså, oftast har jag inte ro att "bara" sitta rätt upp och ner och titta på ngt av alla skitprogram på tv som tex paradise hotel, ensam mamma söker ,bonde söker fru, idol, greys anatomy, lite sällskap ( okej, ALLA är faktiskt inte skitprogram) som jag slaviskt följer. Min tv-upplevelse blir mkt mer positiv och bekväm om jag får pilla med någonting under tiden.
Som den kreativa varelse jag är, håller jag nu på med "projekt kudde". ( ett av många projekt...;-) Jag virkar mormorsrutor så det står härliga till! och mormorsruta är värt sitt namn i dubbelbemärkelse : garnet jag virkar med kommer från både Ediths mormor, coh från min mormor. Det mesta iaf. Tänkt på det, ni som oxå vill komma igång med ngt så kul som virkning stickning osv.. Kolla alltid med gamlingarna omkring er, de brukar sitta inne på en massa fina garner, spetsar o dyl. Ett annat tips är oxå att kolla på loppisar. Ofta säljer de ut samlade garner i påsar för en tia eller mindre. mkt billigare än att gå till garnaffärer.

De flesta av mina projekt försöker jag göra av att återanvända material. Mina små monster och figurer kommer från tyger från loppisar, mormor, farmor.. De blir mer unika,hjärtligare och framför allt en skön känsla infinner sig när jag vet att jag recyklar :)

1 kommentar:

  1. Bra där käring! Å tjusigt blir det! Jag vill ju virka en stooor matta a lá grytlapp men får aldrig tummen ur. Kanske skulle joina dig en kväll där i soffan så jag komme igång. :)

    SvaraRadera