torsdag 7 oktober 2010

barnvagnslös

farmor undrade om inte hon kunde få passa edithson idag... öööh, näää,vill helst inte det...hihi, det är väl klart, klart att edith skall ha egentid med farmor!! which means, jag får egentid med mig själv.

Å vad ska mamma Hanna göra då? Första tanken var att ringa frissan o kolla om han skulle kunna ta sig an skatboet som befinner sig på mitt huvud. Men han hade såklart inga tider denna torsdag. Så det blev en eftermiddag på stan, helt utan krav, utan måsten och helt utan barn och barnvagn!! Det blev till att gå i lugnt mak i solskenet, på med glajjerna, ut med alla blöjorna ur handväskan, ta en kaffe på da matteo, gå in i ALLA affärer som är totalt barnvagnsovänliga, prova massa fina kläder, gå upp på alla andra våningar där en vagn aldrig skulle komma upp, prova ännu mera kläder, fingra lite på coola inredningsprylar, gå i "ömtåliga" butiker...

köpte nääästan inte nånting, förutom ett par boots till mig, en underbar stickad tröja, till mig oxå.. Edith fick två toppar och nåra prickiga strumpor :))

Avslutade denna torsdags egenttid med en frisk o fartfylld powerwalk, med reflexer och ficklampa. Nu är det mörkt om kvällarna!

1 kommentar: