måndag 13 september 2010

ett spinningpass rikare

pussar lilla snuttan gonatt och sätter mig i bilen med lite träningsvärk sedan gårdagens pass på gymet. Visst, den mjukades upp i morse på promenaden, men de där utfallen från igår gör sig väl påminda i baksida lår.

Ibilen ner till friskis och kungsbacka passar jag på att ringa några samtal utan att en liten härm-apa brevid mig som så fort jag pratar i telefon oxå tar nånting som kan likna en lur och skriker " eeej eeeej, eeej eeeeej tittaaaaaa"...

när man har 10 minuter i bilen kan man ju antingen ringa många och korta samtal. men oftast så blir det ett samtal, som man får avbryta innan man ens kommit till sak. Idag blev det ett sådant.

prick kl 19 sparkar, eller trampar instruktör-stefan igång oss.Och det med ett jävlar anamma och go!! Å så håller vi på i en timme. mellan alla käcka heja-på rop och byte av musik, lägger han in kommentarer som " nu är det bara 1 minut kvar, seeeen är det baaaaara 7låtar kvar. Så fort han nämner 1 minut, snurrar det runt i skallen på mig " ok, bara 2 vällingar i micron kvar, sen är det vatten."..... dock tycker jag nog att vällingen , även den man gjort nån natt kl 03, känns mkt kortare... Idag kändes det så. trött på slutet. men stark! Vilket är en helt fantastisk känsla, man blir stärkt ända in i själen när man kämpar, orkar och visar att man kan och vill!

Skön stretching av hela kroppen, ett päron i bilen på vägen hem, inga samtal, bara eftersvettningar av ett grymt skönt spinningpass. Inget kan stoppa mig, är sjukt taggad för en höst på gymet, i spåret, på golvet, på pilatesbollen, i hopprepet,whatsoever.. Nu jävlar skall här tränas! vem är på??!!

notte
/Hanna


färdigtränad- illsvettig med as-schyssta svettband.

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Jag är på att vara din coach som klockar å skriker åt dig... ;)

    SvaraRadera
  2. BRA zandra, TACK! Älskar att ha nån som pushar, helst när det är som trögast! Hur gick det igår?

    SvaraRadera