onsdag 21 juli 2010

familjen svamp

att vi Kalin/bergfeldtare gillar att plocka svamp är ju ingen nyhet. Vi äääälskar att plocka svamp! Nu börjar säsongen närma sig med stormsteg. Snart kommer stövlarna på och våra korgar att fyllas med skogens guld- kantarellerna!!

Tillsvidare håller vi svamp-imagen uppe med hjälp av våra cykelhjälmar i alla dess kulörer:) Edith sitter och skumpar där bak och verkar hel-gilla denna aktivitet. Småsjungandes sitter hon och pekar: "däääh" ..."titta"..... och emellanåt tar hon sig oxå en tupplur :)

3 kommentarer:

  1. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.412430-dags-att-leta-fram-svampkorgen

    SvaraRadera
  2. de dära tre stekta i möe smööör! Mums!

    Jag var precis ute en sväng. Bara bäbiskantareller men massor av blåbär! Och typ en miljon en cm små grodor. Men du, nu har jag det! Man kan väl inte sitta å trycka inomhus när man ska planera en friluftssemester?! Jag röstar för fram mé thermosen å engångsgrillen och på mé kantarellglajjorna på söndag! Tror du vi kan lura med grabbarna?

    SvaraRadera
  3. Det tror jag absolut vi kan göra!! Men hur mkt tror du vi planerar då... Fast egentligen, det är ju iofs bara lite get-together ändå, int så himmelans mkt planering....eller.... vi är på allt! Min kille kan jag absolut lura med mig :))

    SvaraRadera