torsdag 24 juni 2010

plocka blommor





....att cykla är en fröjd för kropp och själ. Speciellt när man kan cykla i sommarnatten längs med det vida havet för att plocka vackra blommor till midsommarkransen! Ediths första och min 32:a ;)

Pappa Mats och jag antog pedalerna efer en utsökt grillmiddag här i Ängelholm och begav oss ner på klittervägen, förbi båthamnen, mot skepparkroken. Där fann vi smörblomma, hundkex och röd klöver. På tillbakavägen och bort längs med järnvägen låg havet som en spegel,underbart. här fann vi även lite rölleka och en slags luktärt som jag inte vet namnet på.finfina blommor till kransen står nu i en spann på terassen som i tidig morgon imon skall bindas till somriga kransar.

Sju sorters blommor blev det inte, men jag har ju, precis som Victoria, redan drömt om och funnit min prins :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar